NULL Skriv ut sidan - Österlin

Anbytarforum

Titel: Österlin
Skrivet av: Margareta Österlindh skrivet 2015-01-27, 21:48
Hej! Jag är gift Österlindh. Jag har en fråga till Leif Mårtensson - Finns Du nåbar nu 2015?
Har Du möjligen någon uppgift om hur man skulle kunna få tag på någon av de ättlingar som finns till Lorens Bernhard Österlindh efter Allan och Åke? Dina formuleringar ovan ger intrycket att Du kanske känner till dem.
Detta är bakgrunden till min fråga:
Anton Österlin, född 1897 som oäkta son till Anna Trulsdotter född 1865, död 1901, var på socknen som liten och bodde under tonåren hos sin moster Beata Trulsdotter och hennes man Anders Österlin,(vilket framgår av församlingsboken för Tygelsjö). Anton fick deras efternamn men blev inte adopterad.  
Enligt vad som sägs i släkten, ska Albin vara son till Anders Österlins yngre bror Lars född 1866. Det ska dock ha blivit en fnurra på tråden mellan Lars och Anna, och han svor sig fri vid tinget.
Denna information har Albins änka Hilma givit sin svärdotter, som är min svärmor. Albin är alltså min mans farfar.
Vi önskar nu få kontakt med någon manlig ättling till Anders Österlindh för att diskutera möjligheten av DNA-diagostik.