NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 27 mars, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 27 mars, 2009
Skrivet av: Susanne Lamby skrivet 2007-06-16, 00:44
Hej !
 
Jag har varit lite klumpig att skriva lite felaktig om min släktning Åkerman..
 
Min farfar heter Johan Helmer är född i Giresta och bodde i Tunalund och är begravd i Hjälsta k:a Så jag vet för jag kommer därifrån. Jag söker efter min farfarsfar som heter Johan Gustaf Åkerman f 1852.. Jag har forskat klart om denna Johan Gustaf.. Nu söker jag efter Johan Gustafs far det vill säga min farfarsfarsfar..
Nu har jag har fått två olika uppgifterna om det kan vara Aron Åkerman f 1812 eller Adolf Åkerman f 1810 .. De kan vara bröder.. Jag ska forska om detta. Det är inte frågan om det utan jag letar efter någon som har släktforskat om Åkerman för jag vill komma kontakt med. Jag tror det finns någon som släktforskar om Åkerman i Uppsala län.. Eftersom min mamma påstår att det är någon som har släktforskat om min släktgren Åkerman..Just därför efterlyser jag efter personen i frågan..
Jag är otroligt nyfiken på detta Åkerman som jag släktforskat och har hittat en hel del uppgifterna.. Samtidigt fick jag höra att släkten Åkerman är forskat men av vem vet min mamma inte ännu. Min farbror Arne dog i fjol så kunde jag ej fråga honom om detta. Ingen av syskonen vet detta om släktforskningen men kommer inte ihåg vem som släktforskat då,, Hoppas ni förstår min angelägen om detta.
Mvh Susanne Lamby, född Åkerman