NULL Skriv ut sidan - Ågren

Anbytarforum

Titel: Ågren
Skrivet av: Berit Monn-Iversen skrivet 2009-06-15, 19:49
Hei Christina!
Takk for raskt svar. Nå har jeg fått masse nye opplysninger fra deg. Det er ikke så lett å finne sine røtter i Sverige når man bor i Norge, synes jeg. Jeg har for flere år siden fått tilsendt materiale fra SVAR, og sittet på biblioteker her i Norge. Når det gjelder min farfars slekt fra Småland har jeg altså funnet denne Jonas Ågren.
 Min oldemor Maria Johansdotter f.uekte i 1844 i Hofmantorp av Cajsa Berthildsdotter f.1820 i Hofmanstorp d.1918 i Karlskrona, 1har ikke funnet hennes far annet enn  at han heter Johan)Cajsas far heter Berthil Danielsson f.1784 i Hofmanstorp og moren heter Ingrid Månsdotter Åkerman f. 1782 Tollstorp. Ingrids forelder er da: Måns Håkansson Åkerman f,1752 Ekerås og Catharina Jonasdotter Ågren f.16 april 1758 Tollstorps V. Hofmanstorp.d. Kvarnen, Tjugesjö, Ljuder.Bare for å bekrefte mine notater. Etter ditt innlegg ser det ut som jeg er på rett spor.
2:Kjenner du til Åkerman også? Jeg har ikke funnet noe etter Håkan Månsson f.1728 g.m.Ingrid Persdotter  f.1735 , Måns Håkansson Åkermans foreldre.
3: Kjenner du til Daniel Sellberg f.1751 g.m.Sophia Christina Nilsdotter f.1746 foreldre til Berthil Danielsson.
 
Håper ikke dette ble for mye på en gang.