NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 04 oktober, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 04 oktober, 2009
Skrivet av: Yvonne Öhrvall skrivet 2009-10-04, 15:03
Hej Anna Magnusson!
Har följt dina framfarter här på forumet eftersom jag förstod att det är mina släktingar du söker. Det började med din fråga om ngn kände till fam Ahlqvist från Linde och jag förstod att det är ju min mormors föräldrar du frågade efter. Allt detta har lett till att jag själv börjat släktforska.....Dina frågor o inlägg här har gett mig mkt material. Jag vet inte om du fortfarande är aktiv här och kan se detta inlägg. Lars o Maria(f.Lindegren) Ahlqvist är min mammas mormor och morfar. Märta näst yngst i syskonskaran var min mormor och den sista i fam. Ahlqvist/Lindegren som bodde i Linde. Hon dog 1960 och huset som Lars Ahlqvist byggt (Rangsarve) till sin familj såldes i början av 1960-talet. Min mamma är uppvuxen där. Mina senaste upptäckter är Maria (Lindegren) Ahlqvists bror Mattias Johan Lindegren f. 1851. Enligt min mamma for han till Göteborg och blev orgelbyggare. Först hittade jag ingenting men nu har jag funnit honom i Göteborg och Halland och det där med orgelbyggare stämde. Det här innehåller varken något svar eller någon fråga men får i alla fall bli mitt första inlägg här på forumet.  
Mvh YvonneÖ