NULL Skriv ut sidan - Zimmerdahl

Anbytarforum

Titel: Zimmerdahl
Skrivet av: Martin Lfwall skrivet 2005-11-27, 16:04
Hej Markus,  
 
De oplysninger vil jeg meget gerne se, når du finder dem frem. Du er måske oven i k?bet selv efterkommer av denne familj? Morsomt er det, at da familjen Löfwall kom til Danmark, ?ndredes namnet efterhånden til L?fwall (dansk ? (=svensk ö) och måske også til w i stedet for v). Der findes dog mange forskellige stavemåder (isär disse forskelle; v/w/ö/?/l/ll), og du skriver jo själv Löfvall. Men jeg går ud fra, at det drejer sig om den samme familj.
 
Hvis du inte vil bruge denna sidan til dine oplysninger, må du gerne benytte min e-mail. Det er jo inte sikkert, att alle er interesseret deri. Det är jo inte specielt familjen Zimmerdahl det drejer sig om (Agneta Zimmerdahls (1769-1849) dotter Elna Gudmundsdotter (1813-1868), giftede sig med Albrecht Daniel Löfwall (1806-1856)).
Hvis du er interessret, kan jeg sagtens oplyse dig n?rmere om familjen L?fwall i Köpenhamn/Danmark.
 
Jeg forskede selv for nogle år sidan i familjen Löfwall från Köpenhamn (via arkivet i Lund), men det blev besv?rliggjort av, att kirkeböckerna i Östra Herrestad åbenbart blev br?ndt i 1806.
 
Hilsen Martin