NULL Skriv ut sidan - Zimmerdahl

Anbytarforum

Titel: Zimmerdahl
Skrivet av: Martin Löfwall skrivet 2005-11-22, 23:30
Hej alle
Jeg skriver fra København, Danmark. Jeg har med interesse læst om Zimmerdahl-familien. Jeg har selv for nogle år siden forsket lidt i denne slægt. Min interesse falder på Agneta Zimmerdahl, som Sven Göran Johansson nævner. Efter mine oplysninger skulle Agneta være födt ca. 30 marts 1807 i östra Herrestad och være gift med Gudmund Pehrs? født 25 april 1769 i Östra Vemmerlöv og død 26 jan 1827 i Östra Herrestad. Agneta och Gudmund skulle have 2 börn: Elna Gudmundsdotter (*1813) och Karna Gudmundsdotter (*1808). Elna bliver givt med skomagermesteren  Albrecht Daniel Löfwall (1806-1856) fra östra herrestad. Albrech er sön av Lorentz (1774-1843) och Beata Löfwall i Östra Herrestad) Elna och Albrecht får 5 börn: Erland, Elsa, Andreas, Lorentz och Lars Löfwall. Andreas, Lorentz och Erland udvandrer til København ca 1860 (efter nogle års ophold i Simrishamn). Andreas Löfwall (1839-1904) er min ane. Han blev dansk gift. Och familien blev boende i Danmark.
Jeg er interesseret i at höre om nogen ligger inde med oplysninger om denne familie Löfwall i Östra Herrestad samt om nogen kender mere til Agneta Zimmerdahl og hendes mand, Gudmund fra Östra Vemmerlöv. Och havde Agneta kun en bror; nemlig Erland Zimmerdahl?
 
Venlig hilsen Martin Löfwall
PS Agneta Zimmerdahl er således min ane, hendes dotter, Elna, bliver givt med en Löfwall.