NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 30 augusti, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 30 augusti, 2009
Skrivet av: Lars Skillius skrivet 2006-11-15, 22:06
Dan
 
Jo, Johan Andersson Bergman är min fm ff mm f. Att du har flera generationer mellan dig själv och denne Johan beror nog på att du, i motsats till mig, är tämligen ung och förmodligen också på att din gren tidigt satt barn till världen.
 
I antavlan ovan är personerna i min anlinje noterade med versaler. För att hålla antalet personer i forskningen måttligt har jag inte intresse av att hamna alltför lång från de egna anorna. Men visst skulle det vara intressant att få veta lite mera om din Carl Johansson Bergman och hans familj.
 
Luckan i tid mellan Johan (f ca 1684)och Margareta, barn till Anders Bergman, ter sig märkligt lång. Dessutom visar dagens spaning på Kräklingbo C:1 att det är en och samma Margareta som föddes och dog 1709. (Där står att hon var 11 veckor vid dödsfallet, vilket stämmer hyggligt, om än inte exakt.)
 
För barnen Maria och Carl i samma syskonskara har jag inga källhänvisningar (men har fått uppgifterna från en mycket ambitiös och pålitlig släkforskare, som dock nu inte längre är i livet. Var han funnit dessa uppgifter vet jag inte. Möjligen i bouppteckningar?) Kanske är dessa två födda mellan den äldste, dvs Johan, och nämnda Margareta.
 
Anita
Jo, även minsta gåva mottas med största tacksamhet. Dessutom är det trevligt när flera kan bidra till att lösa samma problem.