NULL Skriv ut sidan - Wiberg

Anbytarforum

Titel: Wiberg
Skrivet av: Hanne Hansen skrivet 2015-07-30, 00:34
Hej  
Jeg søger hjælp til at finde oplysninger om en Stina Wiberg, født i Sverige og hun var ugift (i hvert fald i 1902). Jeg ved det er meget få informationer, men det er ikke muligt for mig at finde flere oplysninger. Hun havde en søn der hed Alfred Waldemar Wiberg, født 13/5 1902 i Helsingfors Finland. Stina opgav Alfred i pleje ( her har jeg alle oplysninger fra plejefamilierne i hhv finland og Sverige). Jeg har også alle oplysninger på Alfred og hans danske efterkommere- inklusiv min kæreste, Allan Wiberg. Jeg slægtsforsker i hans slægt, på hans vegne. Men jeg kan ikke komme længere tilbage, da jeg ikke har oplysninger på Stina.  
Hvis nogen ved hvordan jeg finder oplysninger om Stina Wiberg, er jeg meget taknemmelig.  
Hvordan foregik pleje-aftaler i 1900-tallet? Var de uformelt eller formelt arrangeret? Her tænker jeg især på, om den biologiske mor skulle opgive sin identitet eller om man kunne være anonym.  
 
Er det noget med, at nogle Wiberg slægter var resande? Allan mener nemlig at have hørt en historie om dette, da han var barn. Men det er nok en skrøne :-)  
 
Al hjælp er meget velkommen!  
 
Mvh Hanne Mørk Hansen  
 
 
 
Mvh Hanne Mørk Hansen