NULL Skriv ut sidan - Westelius

Anbytarforum

Titel: Westelius
Skrivet av: Inga Wallenquist skrivet 2013-11-08, 23:52
Britt-Marie!
Jag är tacksam att du redde ut vad som stod i bouppteckningen för Christina Björkegren. Jag försökte, men det lyckades inte helt. Det värsta är att alla anges födda i Vist, men det flesta är födda på annat håll. Anna Christina Wetterström dyker upp i Kimstad där hon gifter sig med handsmakaren Anders Adolf Ståhle 1805 (Kimstad CI:2 sid 253). Då är hon bosatt på Landsjö säteri och hon bosätter sig med maken i Norrköping. Har Johan Wetterström tjänst på Landsjö? Jag kan inte bestyrka det. Jag kan inte hitta honom död i vare sig Grävsten i Bankekind, där makan dör, eller i Vist eller Kimstad. Det sista jag ser av Johan är att han är mantalsskriven på Grävsten 1793. Bankekind har jag ganska omfattande in- och utflyttningsregister. Han flyttar in med hela sin familj 1791, men jag kan inte hitta när han flyttar ut. Jag lutar åt att man skall söka honom i Motala. Jag har sett en uppgift på Anbytarfoum att Örnberg Svenska ättartavlor skall ha uppgifter på Wetterström, men jag kan inte hitta den på forskarrummet på biblioteket. Det är Arkivens dag i morgon och jag skall vara där och skall ta reda på om någon känner till ättartavlorna. Tack för att du hjälper mig.
Inga