NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 juli, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 juli, 2010
Skrivet av: Tor Weidling skrivet 2010-07-15, 18:30
Hei igjen
 
Da jeg opprettet temaet Weidling/Wejdling 4. juli hadde jeg først og fremst som mål å få kartlagt barna til Rydgren/C O Weidling. Og der har vi jo allerede funnet langt mer enn det jeg hadde trodd at det skulle være mulig å få til. Også der er det mulig å komme noe videre, jf. mine statusrapporter hvor jeg antyder personer hvor dataene må systematiseres før vi går videre. Jeg regner med at jeg vil få gjort mye på systematiseringen i neste uke.
 
Men jeg aner jo nå at vi egentlig har kommet godt i gang med en bredere kartlegging, og at vi f.eks. kan få grunnlag for å sette opp en mer samlet oversikt over alle slektsgrenene - og¨å finne ut om alle som bruker navnet kan knyttes sammen. Jeg synes at det ville være fint om vi fikk til det - både å finne ektefødte og uektefødte personer.
 
Etterkommerne etter Rydgren/COW har jeg jo forsøkt å følge i minste detalj - til hvert eneste sted de har vært bosatt og til mest mulig med kilder. Synes dere at det kan være lurt å være litt mindre ambitiøse for de andre grenene - i hvert fall i utgangspunktet. Først og fremst dokumentere fødsel, giftemål og død; men selvsagt ta vare på alle ekstraopplysninger og kildereferanser vi nødvendigvis finner underveis?
 
Synes dere f.eks. at det da kan være greit å ta utgangspunkt i Reinhold Ferdinand (som vi har funnet i Karlstad) og Carl Edvard? I hvertfall det vi har sett av litteratur (SSk, Weijdling från Kalmar og Örnberg) tyder på at særlig Reinhold Ferdinand med etterkommere er lite utforsket.
 
 
Håper på å høre deres synspunkter.
 
Beste hilsener fra Tor