NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 juli, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 juli, 2010
Skrivet av: Tor Weidling skrivet 2010-07-07, 23:47
Hei Chris.
 
Ser ut til at denne slekta er full av folk med rare skjebner. Livius drar til Färilla og begår selvmord. Den eneste tilknytningen jeg kan se til stedet, er at broren Cnejus bodde der 1864-1866 og 1867-1869. Her ble datteren Anna Sofie født i 1865.  
 
Cnejus bodde dessuten i Pjätteryd 1863-1864. Carl Henrik var også bokført i Pjätteryd i 1867.
 
Mesteparten av disse brødrene flyttet stadig omkring i områdene rundt Kronoberg ^¨Almhult, Pj¨tteryd etc.), Värmland og i Gävleborg/Västernorland. De likte tydeligvis ikke å bo på samme sted mer enn 1-2 år om gangen. Og så etterlot de seg en skokk med barn rundt omkring. Cnejus fikk min oldefar mens han en kort periode ca. 1860 var handlande i Trankil Värmland.  
 
Men Carl Otto Fredrik har jeg ennå ikke støtt borti. Jeg skal prøve å sjekke han ut i morgen. Kan hende han er sønn eller sønnesønn av borgermester C O Wejdlings bror Gustaf Alexander - også en flokk som flytter rundt omkring. En av disse var GAWs sønnesønn Johan/Jonas Hilmar, som kom til Kristiania (Oslo) og begikk selvmord på et hotell.
 
Som du skjønner - disse folkene er det jammen ikke lett å forfølge.
 
Beste hilsener fra Tor
 
(Meddelandet ändrat av Tor_weidling 2010-07-08 08:34)