NULL Skriv ut sidan - Sundström

Anbytarforum

Titel: Sundström
Skrivet av: Matilda Eklöf skrivet 2013-04-04, 13:21
Hejsan! Jag är ganska ny på det här med släktforskning men söker information om min gammelfarmor Selma.  
 
Hon hette Selma Augusta Sundström och ska komma i från Mellösa i Södermanland. Hon föddes den 6 november 1882 och dog den 15 april 1984 i Katrineholm.  
 
Hon gifte sig med Karl Gustaf Gustafsson Eklöf någon gång mellan 1910 och 1913.  
 
Hon arbetade som sömmerska i Nybble 1910 då hon fick en son vid namn Per Olof Bertil Eklöf (fader okänd, oä löst skrivet vid sidan av namnet) och hon fick ett dopattest utskrivet för sonen av kyrkoherden i Mellösa där hon kom ifrån så jag antar att hon flyttade tillbaka dit (dopboken är från Flen). Tre år senare fick hon dottern Karin Linnéa och var då gift med Karl. De fick senare ytterligare tre barn ihop - Torgny (1915), Nils (19??) och Börje (1923).
 
Informationen om Olof (Olle) är relativt ny. Tills jag hittade dokumentet för hans födelse hade jag och alla andra i släktet trott att han var adopterad eller möjligtvis från ett tidigare äktenskap.
 
Finns det någon här som har någon information om henne eller vet var jag kan leta?