NULL Skriv ut sidan - Strandberg

Anbytarforum

Titel: Strandberg
Skrivet av: Mette Strandberg skrivet 2014-03-20, 01:52
Hej
Jag söker uppgifter på min svenska farmors släkt.
Min farmor var: Ruth Theresia Strandberg som föddes d. 19.04.1905 och dog av medicinförgiftning i Köpenhamn i 1943. Hun lämnade make, Frederik Mylius Nielsen och två små barn: Majbritt Signe Strandberg Nielsen f.1932 och Kurt Fleming Strandberg Nielsen 1935.
Ruth Theresia, var, tror jag, frisör i Köpenhamns lufthamn, och  var dotter av Gustaf Strandberg (19.09.1860, Ask, Malmöhus) och Gunilla f. Johansson (30.01.1865, Riseberga, Kristiansstad). Såvido jag vet, hadde hun 9 syskon. som jag har hittat. Åt minståne en av dessa (Signe Elvira) emigrerade til Usa. Nån skulle ha bosat sig på Hven. Och en syster, Gully eller Gurli, som jag har träffat som barn vid et par tilfällen, slutade sit liv i Eslöv, da hennes son Per? också bor/bodde.
Men vem var hennes föräldrer barn av? När giftes dom och dog och av vad? Hatte dom syskon och kann det ligga realiteter bak en familjhistorie om at det fanns sameblod i släkten?
Och finns det något om nulevende kusiner m.m. någonstanns?
Jag skulle vare väldigt tacksam om ni kan hjälpa mig. Vi (mina syskon och jag) har altid varit jätte stolta av våra svenska anor, kanske på grund av at vi känner så lite til släkten.
I håp om at bli mycket klokare på min släkt
Mette Strandberg