NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 03 november, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 03 november, 2009
Skrivet av: Leif Gson Nygård skrivet 2008-05-05, 14:14
Jag kan bara hålla med Lotta vad gäller inläggen från Maj-Brith och Anita. Jag förstår öht inte vad de tillför debatten.
 
Jag har den störta respekt för Lotta Nordin. Hon är en av de absolut bästa här, inte bara som släktforskare utan också att tyda gammal text. Och hon har tillrättavisat mig några gånger när jag gjort en feltydning av enstaka ord - som sedan lett till felttolkningar av sammanhanget (se t ex detta med åkerskatt ovan). Hon kan då förvisso vara rakt på sak och skarp i sina formuleringar, vilket kanske uppfattas som brist på ödmjukhet,  men i sak har hon haft rätt och den sanningen måste jag tåla om jag stuckit ut hakan och påstått något som visat sig vara fel. Sån't är livet. Och man lär sig förhoppningsvis av misstagen.  
 
Dessa har ofta tillkommit pga. jag velat hjälpa, men varit trött och överskattat min förmåga. Man måste ibland inse sina begränsningar. För det finns dem, bl a Lotta Nordin, som har större kunskap inom vissa områden än jag. Så är det också i livet i övrigt. Det får man acceptera.