NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 april, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 april, 2008
Skrivet av: Birgitta Olsson skrivet 2008-03-10, 16:20
Ibland har jag tydligen svårt att göra mig förstådd. Att jag är övertygad om att släkten Spilhammar har sitt ursprung i Örebro innebär inte att jag uteslutande kommer leta efter dem där. Jag trodde att en av de sista meningarna i mitt sista inlägg klargjorde detta.”Jag skall göra en sammanställning av alla tips jag fått och beta av dem en i taget”. Det står inte något på sidan nu länkar till vem som lagt ut uppgifterna men om du tittar efter så står det att Per Spilhammar var född 1640 och Anders på 1660-talet, vilket jag antar att 166 betyder. Det kan väl inte stämma på någon av dem? Jag har lånat hem en drös kort som rör militaria men det lär ta ett tag innan jag fått dem och ännu längre tid innan jag hunnit gå igenom dem. Att jag inte hittat Per S i Viksta de år jag tittat förstår jag men att jag inte hittar någon annan med det namnet tycker jag är konstigt. Nu har jag förvisso endast kollat i just Viksta socken så de kan ju bort någon annanstans i Uppland det får jag kolla upp. När det gäller Ingrid Bengtsdotter Kruse så var det inte hennes far som hette Bengt Eriksson Berg utan det var Anders S hustrus (som hette Sara Bengtsdotter Berg) far. Jaha nu ser jag, du tänker på den Ingrid Bengtsdotter som föddes i Bengt Eriksson Bergs första äktenskap? Tog man verkligen som kvinna på denna tid ett eget släktnamn? Jag trodde i så fall att hon borde hetat Ingrid Bengtsdotter Berg eller är jag helt ute och cyklar?  
Mvh
Birgitta