NULL Skriv ut sidan - Skåre

Anbytarforum

Titel: Skåre
Skrivet av: Klas Kohlström skrivet 2004-11-04, 18:45
Hej Eivor!
Uppgften om Lars Torbjörnssons födelse är från Sv män och kvinnor VIII s 8. Resten är egen forskning, men som sagt det finns luckor. Det var tre år sedan jag sist sysslade med den här linjen. Det är härligt att få hjälp på traven - släktforskning är nog så tidskrävande som det är. ALLA uppgifter bör man dock själv vidimera vid tillfälle. Det händer ju tyvärr att man snubblar med fingrarna på tangenterna då man skriver in sida data fast man dubbelkollar. Om datumet då inte blir orimligt, så att programmet upptäcker felet, är det näst intill omöjligt att själv se det.
Jag skall kolla om det är något jag kan tänkas sakna, då jag arbetat lite med linjen.
Jag kom in på den från två håll, och vet att jag av någon outgrundlig anledning saknar data för och hustun till ovan nämnde häradshövding Johan Torbjörnsson. Jag hör av mig igen. Du får min e-postadress så länge.
 
Hej Lennart!
Jag upptäckte just i mina papper att föräldrarna till Jacob född 2?/6 1761 Ljung(O) C:1 s89 är Arvid Skåre och Lona Nöring i Derhuset. Jag visste att jag sett Apollonias namn på något mer ställe, men kom inte på det förut.
 
Mvh Klas scriptor snabel-a telia.com