NULL Skriv ut sidan - Sjöström

Anbytarforum

Titel: Sjöström
Skrivet av: Ewa Karlsson skrivet 2012-03-09, 21:00
Hej, jag letar efter min farfar Gustaf Wilhelm Sjöström född 1895 03 27, allmänna BB Stockholm av og mor Christine Wilhelmine Berg f.1873. Hon var född i Lenviken i Norge. Vid folkräkningen 1900 finns mor och barn sammen i Gävle, men folkräkningen 1910 finns han icke med längre i familjen. Christine W Berg har då gift om sig med Axel Schröder f.1864
och med honom, i rask takt, fått 4 barn, den yngste f.1901 Helge. Familjen lever i Ljusne Gävleborgs län. Det som är ett problem är att modern heter Berg och Gustafs far är okänd, men Gustaf heter Sjöström, min farmor gifter sig med honom och hette då Sjöström, min far hette Sjöström och jag hette Sjöström som barn. Blev han Adopterad? av en familj Sjöström, var fanns han 1910?
Senare när min farfar träffat min farmor och de har gift sig och fått två barn Sven och Åke lämnar de Sverige 1927 för Lettland och Estland.  
Finns det någon där ute i etern som kan tala om för mig var min farfar Gustaf Wilhelm Sjöström levde sina ungdomsår, gifte han om sig efter skilsmässan från farmor 1932, när dog han och var ligger han begravd?