NULL Skriv ut sidan - Sjöstedt

Anbytarforum

Titel: Sjöstedt
Skrivet av: Carl Fernström skrivet 2011-05-24, 02:22
Hallå!
 
Forskar i en Sjöstedt-släkt min mormor var av. Jag har lite problem att få till det bara, eftersom mina arkiv är rätt knapphändiga.  Hoppas att någon av er kan hjälpa mig.
 
För det första söker jag föräldrar till en Alva Maria Olivia Sjöstedt (f. 1909-03-25 i Tunaberg, Södermanland). Jag har tillgång till ett par versioner av Sveriges Befolkning, men det är ju som bekant ett glapp mellan 1900 och 1970, varför jag har haft problem att finna dennes föräldrar.  
 
Alva Maria Olivia var gift med en Sjöstedt, men jag har inte lyckats hitta hennes efternamn hon gavs vid födseln.
 
Nåväl, över till de riktiga Sjöstedt. Alva Olivia Maria var gift med Gustaf Edvin Sjöstedt (f. 1902-07-07 i Nyköping, Södermanland). Fadern var Erik Gustaf Sjöstedt (f. 1878 i Nyköping). Jag har lyckats finna fadern till Erik Gustaf, nämligen Johan Alfred Sjöstedt (f. 1852 i Nyköping), men här tar det stopp. Hur ska jag gå tillväga för att finna nästkommande Sjöstedt-generation?  
 
Hoppas att någon hjälpsam själ kan tänka sig bifoga lite information om dennes föräldrar, och även fler generationer om det går.  
 
Tack!