NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 09 mars, 2015

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 09 mars, 2015
Skrivet av: Peter Wirdemo skrivet 2012-07-09, 18:59
Hej!
 
Jag har alldeles nyligen med hjälp av en vänlig och hjälpsam dam på ett danskt släktforskarforum fått reda på att jag har några Schröder (SCHRØDER / SKRØDDER) i släkten långt bak i tiden (tidigt 1800-tal) i Danmark. Jag undrar om någon har mer information om mina Schröder-anor och om de har någon koppling till övriga Schröder-släkten som diskuteras här, de är följande:
 
ffmmfm: Caroline Sophie Frederikke SKRØDDER / SCHRØDER, [f: 6 aug 1831, Ålborg Vor Frue, Fleskum, Ålborg, Danmark]
ffmmfmf: Carl Schrøder
 
Koppling till mig:
ffmmfmf: Carl Schrøder [?]
ffmmfm: Caroline Sophie Frederikke Schrøder [f: 6 aug 1831, Ålborg Vor Frue, Fleskum, Ålborg, Danmark]
ffmmf: Christian Wilhelm Jensen [9 feb 1851, Steentinget, Hellevad, Dronninglund, Hjørring]
ffmm: Majline Ane Marie Jensen [25 maj 1878, Kraghede, Øster Brønderslev, Børglum, Hjørring, Danmark]
ffm: Alma Ottine Klara Lavrine Elisabeth Ovesen [12 aug 1896, Hvorupgaard, Hvorup, Kær, Ålborg, Danmark]
ff: Karl Peter Larsen [18 okt 1926, Køge, Roskilde, Danmark]
 
Caroline Sophie Frederikke Schrøder verkar hamnat i fängelse av någon anledning, håller på att försöka forska i det nu. Carolines mamma var: Bolette Marie Yorch
 
Tack på förhand om någon har någon information om Carl Schrøder!