NULL Skriv ut sidan - Schenbeck

Anbytarforum

Titel: Schenbeck
Skrivet av: Olof Almkvist skrivet 2002-11-09, 19:23
Hej Olle Elm  
 
Jag blir rörd av denna ingress som du påpekar att jag kände så många namn och ställen som du påpekade. Jag har, som sagt en släkttavla, som är en fotokopia av en släkttavla. Det var därför
som jag kände igen några av dem som jag hjälpte till att bringa reda i dessa härvor av repknutar som jag försöker lösa med att lossa en tamp i getingboet. Jag har många luckor att försöka att fylla med namn och andra saker, som vilka deras anfädrar de var. Jag ville gärna förmedla min bit av vår släkt till alla, som vill veta den äldre delen av Joachimsonska släkten. Samt veta lite mera av de andra som har att säga till om denna del. Det var lite grann av ett personligt brev till dig Olle Elm i från Olof Almkvist
 
Jag kännde till dessa namn som du påpekade.  
 
Från de ena till det andra har jag de uppgifterna som du behöver till detta.
 
Katarina Schenbeck var * 7/8 1675 gift den 2/11-1693 med Anders Follin som var häraldsfogde i Bjälbo och han var även slottfogde i Vadstena. De bodde i Bjäbo norrgård. Anders  + i Bjälbo  begrovs  
den 30/12-17  
 
Ps1
Katarina Månsdotter Schenbeck var kanske född av Måns Danielsson + 1705 och Magaretha Tamsten + 1690.
ds 1.
 
Men jag är inte säker på det senaste uppslaget. Med tanke på vad du har forskat fram till
 
Ps 2.
Vem är den Almquist, som nämndes i frälsegodsen?
Ds 2.
 
Mvh från  
olof a.