NULL Skriv ut sidan - Rudkvist / Rudqvist

Anbytarforum

Titel: Rudkvist / Rudqvist
Skrivet av: Lennart Hjerpe-Norgren skrivet 2004-12-18, 20:54
Rudqvist
Maria din black box är att familjen flyttade hit och dit, de bodde bl.a. i Kil Lökene och Kil Säby.1774-10-20 föddes Sara Cajsa i Säby Kil s:n.Dock inte den Sara Cajsa jag letade efter,utan den Sara Cajsa som föddes 1771 i Lökene Kil med Halvard Rudqvist och Sara Boman som föräldrar,den familjen är mest intressant för mig.Tyvärr saknas 1771 i födelseboken men hon finns med i Hfl.Halvard är född i By s:n på Näset 1733-01-29 och har som föräldrar Olof Halvardsson-Annika Börjesdotter.Anders 1738-09-09 född i By
s:n har samma föräldrar som Halvard.Men än har jag inte hittat var i By s:n detta hände.Jag har följt Rudqvistarna i deras röriga flyttningar i dag och då sett en notis av den Olof född 1783 som Jeff eller du letade efter,han fanns med i Kil Säby(om jag minns rätt).Halvard-Sara hade också en son Olof född 1769-09-23 i Bro s:n.Liksom att Daniel 1725 hade en son Olof född 1767 i Bro,Västbro.
Min Sara Cajsa 1771 flyttade till Fryksdalen enl.Hfl Eskilsäter 1791-95 under Kärvinge.I Fryksdalen kan ju vara var som helst i mellersta Värmland.
Maria Bjurströms föräldrar skrev jag skall kollas så ta inte för givet,detta skall jag kolla när jag får tid,just nu jagas familjen Hellgren.
/Lennart