NULL Skriv ut sidan - Pemer

Anbytarforum

Titel: Pemer
Skrivet av: Anders Pemer skrivet 2004-10-12, 23:24
Ett senkommet tack till Åke, det var trevligt att se den dokumentationen. Och Emma började jag ju skriva svar till här en gång, och har börjat maila svar till en annan gång, men inte blivit klar någon av gångerna.
 
Jag har en uppgift att äktenskapet upplöstes 1744, men här har jag dabbat mig och är inte alls säkert på var jag fått den uppgiften ifrån, så jag vågar inte gå i god för den.
 
Hade mailkontakt härom året med en norrman som var ättling till en son till Birgitta Helena Örneberg i hennes senare gifte med (antar jag) den dräng hon hade fått en son med, vilket var anledningen till att David Niclas tog ut skilsmässa. Vi hade alltså det gemensamt att vi hade hennes otro att tacka för att vi finns idag.
 
Maila mig gärna på anders at pemer punkt net om det är mer du vill fråga om! Hoppas mitt svar om Anna Elisabet Huberina kom fram, du hade mailat en fråga om henne och hennes anor som jag fick iväg svar på ganska långt efteråt. Nämnde en artikel om Huberinus-släkten som du kunde få kopia på om du ville, men hörde aldrig något, så mitt mail kanske kom bort och inte nådde dig?