NULL Skriv ut sidan - Etelhem

Anbytarforum

Titel: Etelhem
Skrivet av: Sebastian Sedersten skrivet 2007-03-05, 19:56
Hej!
 
Visst kan olles databas ge ledtrådar och uppgifter som kan hjälpa och glädja forskare. Men det jag menar är att om en person upptäcker hur kul släktforskning är (som många av oss tycker)och vill börja att släktforska på sin släkt, och frågar på rötter om ett par generationer för att kunna gå på arkiven och söka vidare på sin släkt kanske inte de vill ha 15 generationer direkt utan själva söka vidare och forska. Jag menar att det är ju sökandet efter anor och släktingar som är roligt, inte att få direkt av andra. Det är ju roligare att hitta lösningar själv som man kanske har haft problem med i sin släkt. Istället för att efter 5 min få problemet löst av någon annan. Visst kan Olles matrial också lösa många gåtor men det jag menar är att han kanske ska ge personen som söker uppgifter en chans själv (med viss hjälp) att hitta.
En annan sak med matrialet är att mycket mtrl saknar källor och en del är felaktigt. Vilket kanske inte många som har börjat vet och kommer till en början helt fel i sin släktförskning. Olle får gärna fortsätta med sin samling men jag tycker folk kan gå in på hans hemsida och ladda ner hans databas istället för att den skall kopieras på Rötter.  
 
mvh Sebastian