NULL Skriv ut sidan - Norlin

Anbytarforum

Titel: Norlin
Skrivet av: Torgny Olofsson skrivet 2006-03-23, 09:58
Hej!
I min egen släktforskning har jag kommit fram till kyrkoherden i Tolg Birger Norlin.
Eftersom jag  ganska ofta är inne  på Anbytarforum, läste jag detta inlägg med datering 2002-04-18.
Vad jag då fick se var att släkten har anknytning till Wedderburn släkten.
Har varit inne på hemsidan och läst om dessa personer, vidare har jag läst mycket av alla de bra inlägg som olika forskare bidragit med. bl a Annika Davidsson och Niclas Rosenbalck mfl.
Personer som jag nu skulle ha mer vetskap om är följande:
Johan Herlin > Susanna Herlin ~ Israel Svensson Millenius > Christina Israelsdt Millenia ~ Bengt Norlin >
Dessa personer har jag endast namnen på. Vet inte vad jag skall börja leta eftersom jag inte vet platser för dessa.
Tacksam om någon kan hjälpa mig med detta. Har funnit personer med namn som Herlin och Millenius båda prästsläkten . Om dessa är de personer jag söker vet jag ej.
 
Inlägget i Anbytarforum:
Henning Aaberg-Jørgensen – torsdag den 18 april 2002 kl. 20.31:
 
Medlemmer af Wedderburn-slægten er også mine aner, nemlig brødrenes farbror Robert W. ~ Janet Froster > Alexander ~ Isobel Anderson > Richard W. ~ Anne Tomisdt > Thomas W. ~ Anna Ramundsdt > Susanna Thomasdt W. ~ Olof Holgersson > Anna Olofsdotter ~ Johan Herlin > Susanna Herlin ~ Israel Svensson Millenius > Christina Israelsdt Millenia ~ Bengt Norlin > Birger Norlin ~ Emerentia Cath. Danielsdt Schröder > Daniel Norlin ~ Anna Margaretha Berggren > Catharina Sophia Norlin ~ Carl Olsson > Anna Maria Olsson ~ Hans Christensson > Kerstina Hansdt ~ Nils Nilsson Åberg, der flyttede til Kbh. og blev forældre til min morfar. Emerentia Schröders forældre er Daniels S. og hst. Anna Christina Erasmi (eller en mulig søster Juliana Erazmi, viet 1718 i Nyed, Värmland?). Ruten over et halvt årtusind blev altså: Dundee i Skotland - Helsingør - Växjö - Björköv - Skirö - Rottne - Tolg - Skurup - Anderslöv - Kbh. Interesserede kan få yderligere oplysninger m. de nødvendige datoer o.a..  
 
Tacksam för svar
Mvh
Torgny Olofsson