NULL Skriv ut sidan - Lindvall

Anbytarforum

Titel: Lindvall
Skrivet av: Evymarie Ögrim skrivet 2012-07-11, 14:39
Hej söker uppgifter om min farmor Hulda Bernhardina Karolina Lindwalls föräldrar och hennes syskon. Pappan heter per eller peter johan och han var grosshandlare som tillhörde borgerskapet i stockholm. Han dog på borgerskapets gubbhus någon gång mellan 1910 till 1920. Makan hette louisa kristina f andersson hon dog flera år före maken. Min farmor föddes 1862 i stockholm och jag vet att hon hade minst två yngre syskon en pojke och en flicka. Pojkens son var urmakare i stockholm och även hans son var urmakare. Jag var med min far och handlade i deras butik 1967 tror de hette Uno och Jan men är inte säker. Huldas syster kan ha varit gift med en arkitekt begravd i ett mausoleum på norra kyrkogården i stockholm har minne av att varit där som barn.Hulda gifte sig med min farfar Johan Ögrim och kom att resa med honom och arbeta i flera länder så hon hade bara sporadisk kontakt med sin familj och hon dog i köpenhamn 1897. Då kan mamman varit död eller sjuk eftersom endast fadern kom till begravningen. Tacksam om någon har information.