NULL Skriv ut sidan - Lindell

Anbytarforum

Titel: Lindell
Skrivet av: Robert Giden skrivet 2009-05-29, 16:22
Min Mor föddes Borghild Lindell i Kiruna, 1905. Hennes föräldrar hette Henning och Hulda Lindell.  Henning dog 1917/18 av influenza. Inom ett par år dog Hulda. Borghild hade två systrar - Gunhild och Gunborg. De tre systrar var delat ut till tre familjer.  Jag är amerikan och har inte haft tillgång till några svenska släkt utom Gunborg som bodde i USA.  Borghild dog 1945 i USA medan Gunhild före 1945.  Gunborg var den enda jag hörde vad jag meddela nu.  Henning jobbade vid SJ i Kiruna, men fmailjen kom ifrån Töreboda.  Gunborg, medan jag var på besök i Töreboda, hälsade på en bror till varken Henning eller Hulda - han (tror han hette Frans) var i 90 års åldern då (omkring 1976).  På en besök i Sverige (1972), Gunborg var pensionerat i Kristianstad, hennes man körde till en Lindell släkt i Jönöping som hade en familj-trad.  Tyvärr, vet jag inte hans namn, osv.
 
Jag träffade familjen som tog hand om min mor . en väldig fin familj i Töreboda som gav mig lite information, men nu vill jag ha tillgång till skrivningar om min mors födelse, och hennes föräldrar - församlingar, ...
 
Känner någon om familjen Lindell i Töreboda trakten?
 
Tack, Robert