NULL Skriv ut sidan - Bro

Anbytarforum

Titel: Bro
Skrivet av: Sebastian Sedersten skrivet 2011-02-25, 19:20
Nu har nog detta misstolkas lite här, självklart skall vi hjälpa varandra att komma vidare i våra forskningar det är nått som jag tycker är självklart.
Det är  inget som jag heller har tyckt varit fel, anledningen till mitt inlägg var av flera skäll. Vi håller ännu på att kontrollera flera källor till vår forskning som ännu inte är färdigt.
Det jag kan vara emot är visa personers jätte inlägg till folk med uppgifter ner till 1500-talet som helt saknar källor.
Det är både osäkra uppgifter och det kanske förstör lite av charmen av släktforskningen.
Jag menar att istället för att ge en nybörjare som kommer in på rötter och skriver tex hej jag skulle vilja ha lite info ang ... ge 16 genartioner bakåt i tiden med uppgifter som saknar källor.
Man kanske ska förklara för nybörjaren hur man går till väga och vägleda i vilka källor man kan gå in i och hitta info, för att denna skall kunna komma vidare.
Det tycker jag är en mycke bättre hjälp.
Jag vill inte bidra till denna databas eftersom jag tycker det är oseriöst.  
 
Sen ber jag om ursäkt om mitt inlägg förut var drygt jag blev bara lite irriterad.
 
Eventuell fortsättning i denna fråga hänvisas till Förbundsforum/Magnus Hjärtström, moderator.