NULL Skriv ut sidan - Levin

Anbytarforum

Titel: Levin
Skrivet av: Paul Neptune skrivet 2015-05-20, 08:46
Hej Björn,
Bra att ytterligare forskare granskar Levin-gåtan. Jag har en känsla av att en del forskare inte vill rota mer i detta. Kanske för att slippa bli besvikna över resultatet. Är ju enklare att köpa eventuella skrönor än att medverka till att söka sanningen. Eller som man brukar skämta inom journalistiken: Kolla aldrig en uppgift! Det kan spräcka hela storyn!
Ing-Marie, Kenneth m fl forskare har ju starkt bidragit till att söka sanningen här på Anbytarforum. Förhoppningsvis får vi snart till ett genombrott i Levin-gåtan. Allt mer av alla gamla arkivhandlingar börjar ju bli tillgängliga på nätet. Och då blir det lättare för oss alla som inte bor nära de historiska arkiven. Själv har jag gjort en del riktiga fynd på andra släktgrenar i gamla landskapshandlingar.
Är ju viktigt att granska Levin-gåtan med öppet sinne. Om släkten Levin i Silbodal härstammar från Molithaeus, så är det i alla fall inte på det sätt som hittills påståtts. I de gamla böckerna har man uppenbarligen konstruerat påhittade pusselbitar för att få allt att stämma. Jag är öppen för nya och historiskt korrekta beviskedjor. Men så länge det inte finns några sådana, så lägger jag inte in Molithaeus-släkten på min antavla.
Hälsningar/Paul