NULL Skriv ut sidan - Lenander

Anbytarforum

Titel: Lenander
Skrivet av: Lasse Waldemarsson skrivet 2011-11-29, 00:02
Hej Erik
Vi kan prova att be moderatorn att flytta hela frågan till Släkter och Lenander.
Den röda texten är den källhänvisning som http://www.genline.se/ använder. Tyvärr stämmer den bara om man använder just Genline, men det är ett sätt att kunna hitta var jag har tagit uppgifterna från.
Per kan mycket väl ha rest flera gånger till Danmark och därför finnas med flera gånger. Varifrån har du uppgiften att han sydde för det svenska kungahuset? Hur säker är uppgiften? Och när skulle detta ha varit? Jag kan inte hitta honom i Stockholm med de resurser jag har, men det innebär inte att han aldrig varit där. Såg på DDD att två döttrar till Per var dameskrædderinder Bägge födda i Sverige men bosatta i Fredriksberg precis som sin far, så de arbetade kanske för/hos honom.
 
Alla sju barnen jag hittat till Hans Nilsson och Betha Larsdotter var födda i Västra Vemmenhög så man kan nog säga att de var knutna till kyrkan där.
1422.19.73300,  [Malmöhus]  Västra Vemmenhög,  ., Husförhör, 1852 - 1859, 270-0,  Bild 280 av 367    
 
Lasse