NULL Skriv ut sidan - Lemchen

Anbytarforum

Titel: Lemchen
Skrivet av: Inga Wallenquist skrivet 2003-03-07, 10:57
Christer Jonsson! Av ditt inlägg drar jag slutsatsen att den Elisabeth Lemchen som jag startade diskussionen med när jag behövde läshjälp med dödsntisen från Linköping S:t Lars (Tannefors) är dotter till Kristoffer Lemchen på Göransberg och inte till Joachim L. på Skeen, som jag först trodde. Nu hann jag inte kolla bouppteckningar från Hakarp den här gången i Vadstena. När jag tidigare gjorde det var jag bara ute efter Ramberg som är min utgångspunkt och då fanns där inte så mycket att hämta för min del. I Sunnerbo häradsrätt hittade jag mängder med bouppteckningar, men hann bara få fram en Joachim Lemchen som tydligen dog barnlös och den om Anders Lemchen som jag bifogade ett annat inlägg här i diskussionsforum. Om någon har intresse av det bifogar jag även ingressen om Joachim L. (https://forum.rotter.se/discus/messages/576/38907.jpg)
Du skriver att du har spridda noteringa om Lemchen även fortsättningsvis. Jag är jätteintresserad!Hoppas på mer om släkten, liksom om släkten Balck om du har några ledtrådar.
Mvh
Inga