NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 15 april, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 15 april, 2009
Skrivet av: Tomas Risbecker skrivet 2008-02-25, 13:49
Hej Lars-Åke!
Jo, det finns ännu levande medlemmar av smålandssläkten Lagerwall. En ganska berömd (inte minst i Japan) är min syssling Mats Lagerwall som leder popgruppen The Boppers - han är son till skådespelaren Sture LAGERWALLS bror Bo och han har själv en son. I min databas över denna släkt har jag 761 individer. Släkten har dessutom en gren som lever i England och Sydafrika.
När det gäller Carl Johan Gabriel Lagerwall så är han en ättling i rakt nedstigande led till den förste SVEN. CJG var gift två gånger: först den 27 oktober 1856 i Österhaninge kyrka med Caroline Wilhelmina SERENIUS. Om henne har jag inga ytterligare informationer.Han gifter sedan om sig i samma kyrka den 13 oktober 1860 med Fanny Mathilda Gabriella BAIJARD (obs stavningen...). I första äktenskapet föds dottern Johanna Carolina 1857. Hon gifter sig sedermera med Wilhelm BROBERG. I andra äktenskapet föds inte mindre än sex barn varav Signe är n:o fyra i syskonskaran.När dog hon? Modern dog 15 dec 1885 i Uppsala - fader året därpå dvs 11 mars 1886 också i Uppsala. BOU F:II:66 n 70 Upsala Rådhusrätt 1886 har jag ej haft tillfälle att kontrollera. Det torde ha varit CJGs farfars bror
komministern Magnus Lagerwall i Österhaninge som vigde honom vid båda tillfällena. Denne dog först 1870 i Solberga.