NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 01 april, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 01 april, 2012
Skrivet av: Lars Jangbeck skrivet 2007-06-17, 18:36
Tack Elisabeth och Maritha för informationen!
 
Jag söker fortsatt efter någon som kan hjälpa mig med uppgifter om Karls och Lovisas föräldrar och vidare bakåt i tiden.
Vi rör oss uppenbarligen i trakterna av Brandstorp, Gustav Adolf och Daretorp i Skaraborg.
Jag söker också uppgifter ang Sven Karlsson Klint, den ene av tvillingbröderna som föddes 12/12 1837.
Brodern Gustav är väl dokumenterad bl.a genom Gudrun Wilkes uppsats som finns att läsa på Brandstorps Hembygdsförenings trevliga hemsida.
Sven gifter sig(när?) med Catharina Persdotter och får 24/7 1863 dottern Clara. Catharina står då skriven som hemmafru i Grenabolet (Brandstorp), men barnet fött i Hyltinge (Hyllinge) Nyköpings län.
27/10 1865 föds dottern Ida Lovisa. Sven står skriven som arbetskarl i Grenabolet.
Sonen Anton föds 31/12 1867. Sven står som hemmason i Grenabolet, extra stationskarl vid Sparreholms station. Barnet fött i Hyllinge Nyköpings län.
Nästa uppgift jag har om Sven: inflyttar 13/11 1882 från Helgesta i Sörmland till Kv Pilen 11(Bryggaregatan 10) Klara församling Stockholm.
Dit flyttar 13/12 1883 fästekvinnan Kristina Andersson, f 19/5 1853 i Frustuna Sörmland.
Vad hände hustrun Catharina?
Vilka var Kristinas föräldrar? Såväl Frustuna som Sättersta i Sörmland kan vara aktuella orter