NULL Skriv ut sidan - Kauffeldt / Kaufert / Kaufeld / Kaufel / Kohlfeldt / Kovel / Kaufholt / Kofel / Konfelt / Kofeldt / Koppfeldt ...

Anbytarforum

Titel: Kauffeldt / Kaufert / Kaufeld / Kaufel / Kohlfeldt / Kovel / Kaufholt / Kofel / Konfelt / Kofeldt / Koppfeldt ...
Skrivet av: Annsofi Sterner skrivet 2004-01-28, 22:29
Sökandet efter släkten Kaufeldt som härstammar från Tyskland har stagnerat helt. Dels beror det på min okunskap i att forska i främmande land. Dels på att jag inte har tillräckligt med pengar. Skulle jag ha det, då...skulle det bli fart på en hel del. Anledningen till att jag forskar på släkten Kaufeldt är att min mor är Född Kaufeldt. Min avlidne morbror Åke Kaufeldt forskade i nästan 40 år på släkten. Han avled 1986 och sen dess har faktisk inget nytt av större vikt tillkommit. Han hade lagt ner både tid och en hel del pengar på sin forskning. Å andra sidan, alla vet hur ogynnsamt det var att forska på den tiden. Tänk vad han med sina förutsättningar hade kunnat få fram med dagens innovationer. Som sagt, det hänger på pengarna här. Jag vill ändå vända min förfågan till de släktingar vi har som i dag bor i Tyskland. Har ni forskat fram något som finns dokumenterat om släkten? Min mor, som avled 1982, sa alltid att släkten Kaufeldt skulle tillhöra tysk knapadel