NULL Skriv ut sidan - Juhlin / Julin

Anbytarforum

Titel: Juhlin / Julin
Skrivet av: Anders Pemer skrivet 2009-04-04, 06:19
Snart sex år sedan Anders Nilssons premiärinlägg och fyra år sedan du skrev sist. Snälla...?
 
Skulle bara vilja veta om härstamningen är via Christina Catharina gift Neikter eller någon av sönerna.
 
Och är det någon av sönerna gärna en ledtråd om var i landet vederbörande kom att hamna.
 
Mer än så behöver du inte släppa ifrån dig om det gör för ont att delge andra din forskning...
 
Ärligt talat en väldigt egoistisk stil på Anbytarforum att skriva så anonymt och utan kontaktmöjligheter för forskare med intresse av samma släkter och personer att kunna få kontakt.
 
Jag har för övrigt själv även vid ett enerverande stort antal andra tillfällen - åtminstone fyra-fem gånger tror jag - varit med om att Pemer-ättlingar hittat mig på nätet och hört av sig med frågor om någon filiation eller några data på några av sina Pemer-ättade anor men sedan bara hållit tvärt tyst när jag i gengäld nyfiket har frågat var de själva kommer in i bilden och dristat mig fråga om deras linje från de anor de ställt frågor till mig om.
 
Så det verkar som en ganska vanligt förekommande attityd bland antavleforskande släktforskare att bara se forskare som försöker kartlägga alla ättlingar till en viss stamfar som en resurs att själv fråga till råds, men att väl han får lov att hitta alla ättlingar själv. Det kanske man skulle starta en tråd om, ta en debatt för att rensa luften lite. Jag tycker det är förj.....
 
(Meddelandet ändrat av pemer den 04 april, 2009)