NULL Skriv ut sidan - Hellström

Anbytarforum

Titel: Hellström
Skrivet av: Stefan Hellström skrivet 2014-12-22, 02:04
Hej, Började släktforska för ett par månader sedan och har problem att komma vidare bakåt från mina släktingar som levde större delen av sitt liv inom Skeppsholms församling i Stockholm.
Fältläkare Carl Hellström född 6 jun 1776 (var?) - död 1 juli 1832 Skeppsholm, amiralitetsförs.... , Stockholm
Fru Anna Elisabeth Lönnerberg född 1784-1786 (var?) - död 2 december 1834 Skeppsholm, amiralitetsförs.... , Stockholm
 
Fem barn föds på Skepsholm, noteringar om moderns ålder ger att hon är född 1784-1785.
Bland dop gästerna finns det bara en Hellström, Fru Maria Hellström som är med vid det förstfödda barnet Carl Mauritz dop 1809. Carl Hellströms mor??
Från Lönnerberg sidan finns det ett fler gäster:
- Inspector Nils Lönnerberg (dop 1809)
- Kammarskrivfare A J Lönnerberg (dop 1809)
- Bokhållare Nils Aug. Lönnerberg (Dop 1819, samma som Nils ovan eller en son?)
- Notarien Robert Lönnerberg (Dop 1820)
 
På Hellström sidan har jag inga bra gissningar till var Carl Hellström föddes.
När det gäller Anna Elisabeth så har jag ett spår till Göteborg Kristine där det föds en flicka med föräldrarna Susanna Gillberg/ Nils Lönnerberg 30 november 1784. Familjen verkar senare dyka upp i Stockholm där en bror Nils August föds den 18 augusti 1796 (Hedvig Eleonora). Kan dock inte hitta något släktskap till den Robert Lönnerberg som senare möjligtvis dyker upp i Gävle.
 
**EDIT** Fick till det med Lönnerberg sidan, Göteborg spåret visade sig vara rätt.
Nu återstår bara att komma vidare med Carl Hellström....
 
Mvh/ Stefan
 
(Meddelandet ändrat av Stefan53 2014-12-22 17:14)