NULL Skriv ut sidan - Hammar

Anbytarforum

Titel: Hammar
Skrivet av: Annika Fagerquist skrivet 2015-08-07, 10:27
Forskningen som är gjord står inte jag personligen för. Inte heller texten jag bifogat i mina inlägg ovan, den kommer från en släktings forskning. Det har jag redan skrivit. Jag tänker alltså inte argumentera om dina synpunkter ang. bröllopshjälpen, om det kan jag för lite. Indicier kan absolut läggas fram och eventuellt styrkas efter hand. Och igen, det här är inte ett forum för historisk forskning på akademisk nivå. Naturligtvis ska det vara så korrekt som möjligt men det måste finnas utrymme för antaganden, gissningar och egna tolkningar. Utan att riskera att bli pekad på. Jag gör inte anspråk på någonting. Om du vill ta del av den forskning som är gjord och hur man har kommit fram till att det är mycket troligt att MC faktisk var oäkta barn till CIV skulle mitt bästa råd vara att du googlar dig fram. Det finns flera som forskat på de här omständigheterna och det finns böcker om bland annat Det trefaldiga bröllopet vid slottet i Köpenhamn. Jag tänker inte orda mer om det här förrän jag eventuellt hittar något nytt som kan intressera andra med anknytning till släkten Hammar/Hammer.