NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-02-14

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-02-14
Skrivet av: Kerstin Sandelin-Anton skrivet 2003-02-10, 22:23
Hej Åsa!
Jag är givetvis intresserad av linjen bakåt för Benedictus. Detta är också väldigt intressant för min mor idag 88 år gammal som började berätta för oss barn att hennes farmors mor kom från en tysk släkt. dessvärre är hennes minne inte i dag vad det tidigare varit med ålderns rätt. Detta väckte min nyfikenhet för släktforskning och nu vid vuxen ålder har jag alltså börjat ta tag i bitarna.  Dessvärre känner jag inte till några syskon till Elisabeth. Det som har förvirrat mig är att hon har omnämnts som Eriksdotter i de uppgifter jag fått ta del av i samband med att jag försökt utreda hennes makes släkt (Törndahl). Jag härstammar alltså från Elisabets dotter Anna-Christina Törndahl som var min morfars mor. Väldigt roligt att se att det finns fler släktingar än man kunnat tro. De flesta från min sida av släktgrenen är sedan flera generationer bosatta i Sverige så även jag som bor i Umeå såväl min gamla mor. Min mors syskon och barn i Eskilstuna Norrköping Göteborg Stockholm. Min morfars syskon och barnbarn hamnade i Småland Gislaved. De enda som jag känner till bosatta i Finland från min sida är min äldsta bror och min systerdotter. Finns även förgreningar i USA från denna sida samt på Åland. Skall sammanställa dessa som jag känner till från min sida i fall du är intresserad.  
 
Tack än en gång även till dig Anne som hjälpt mig mycket.
 
Med vänliga hälsninga/Kerstin S-A