NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 12 juli, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 12 juli, 2009
Skrivet av: Therese Englund skrivet 2009-07-11, 16:38
Oj vad mycket intressant information. Känns ju bra när mycket av uppgifterna också stämmer med den info jag har sedan innan.
 
Ja, den Karl-Gustav Englund du har hittat är min farfars far. Han verkar ha varit skriven på en av sina döttrars adress den sista tiden. Då har jag alltså en ny födelseplats för Karl-Gustav. Jag har sedan tidigare hittat honom i barnhemsrullorna och i släkten finns även en barnhemsbok. Den informationen bekräftas ju av vad du hittat, t.ex. fosterföräldrarna
 
Det verkar logiskt att E M bodde i Österåker. Hon gifte sig ju (enligt min släkting) med Erik Alfred Lindel från Österåker.Godsägarinnan har jag aldrig hört talas om innan.
 
Angående Johan Fredrik med familj så stämmer dina uppgifter med de jag har sedan tidigare (hittat i Begravda i Sverige). Jag har också hittat sonen Emil, tror han var begravd i Uppsala. Men hans födelseår var nytt för mig. Även han verkar ha varit ogift. Åtminstone är det för honom som för brodern att det inte är någon annan begravd i samma grav.
 
I vilken källa har du hittat uppgifterna om familjerna? Är det sv befolkning 1900 eller?
 
Tack för mycket ny information. Min stora fråga kvarstår dock, fanns det någon koppling mellan Edla Matilda och Johan Fredrik Englund m familj, eller hur kommer det sig att det är den info jag tidigare fått av min släktning? Var har Edla Matilda fått sitt efternamn ifrån? Är föräldrarna helt okända måste hon ju fått sitt efternamn från någon annan? Har hon kanske varit fosterbarn hos makarna Englund?
 
Dessutom är jag nu nyfiken på vem godsägarinnan var eller om det helt enkelt bara var någon E M var inneboende hos.
Mvh
Therese