NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 12 juli, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 12 juli, 2009
Skrivet av: Therese Englund skrivet 2009-07-11, 11:27
Nu har jag hittat lite av de uppgifter jag sökte, men samtidigt har fler frågetecken uppstått. Johan Fredrik Englund och Eva Kristina, f Sandberg dog i Viksjö. Jag beställde en kopia av bouppteckningen för Johan Fredrik för att hitta ev syskon till Edla Matilda. Resultatet gjorde mig förvirrad eftersom Edla Matilda inte stod med bland de efterlevande. Johan Fredriks efterlevande var dottern JULIA Teresia och sönerna Johan AXEL Gerhard Englund och Karl Otto EMIL Englund.
 
Är det någon som har tillgång till födelsebok för Hedvig Elionoras församling och kan se vad Edla Matildas föräldrar hette. dvs om det var Johan Fredrik och Eva Kristina eller några andra? Se tidigare inlägg för Edla Matildas födelsedatum.
 
Kan det finnas någon annan förklaring (än att jag har fått fel föräldrar till Edla Matilda) till att Edla Matilda ej står med som efterlevande. Något jag tänkt på är om hon kanske inte var i livet då, men borde då inte hennes barn stå i hennes ställe? Hon fick ju åtminstone en son, som visserligen kom till barnhem och senare fosterföräldrar. Kan det ha påverkat arvsrätten han annars borde ha?
 
För kännedom så är Edla Matildas son Karl Gustav född 1899 i Wiksjö, Häggeby förs, alltså i samma församling som Johan Fredrik och Eva Kristina bodde i när de dog. Kanske finns det en koppling trots allt.
 
Mvh
Therese