NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 12 juli, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 12 juli, 2009
Skrivet av: Therese Englund skrivet 2009-07-05, 15:16
Hej!
 
Jag söker information om min ff fm Edla Matilda Englund. De uppgifter jag har fått från en äldre släkting är att hon föddes den 5/3 1876 i Hedvig Elionoras förs. i Stockholm av föräldrarna Johan Fredrik Englund och Eva Kristina Sandberg. Johan Fredrik var född 23/8 1829 och dog 26/3 1918, jag vet dock ej var. Eva Kristina var född 10/5 1831 i Furbo, Uppsala län och dog 22/5 1910, jag vet ej var.
 
Edla Matilda fick den 8/5 sonen Carl-Gustav Englund, fadern okänd. Carl-Gustav lämnades på Allmänna barnhuset (och Edla Matilda var där som amma) och hamnade sedan hos familjen Kumlin. Edla Matilida gifte sig med skogvaktaren Erik Alfred Lindel den 26/5 1905 och flyttade till Jönköping den 20/6 1905.
 
Mina frågor är följande:  
- Vem var Carl-Gustavs okände far?
- Fick Edla Matilda och Erik Alfred några barn?
- Bodde de kvar i Jönköping resten av livet? (för i såfall är det väl där deras personakter finns?)
- När och var dog Edla Matilda?
- Hade Edla Matilda några syskon? (jag gissar att de isåfall är äldre med tanke på föräldrarnas ålder).
- Var var Johan Fredrik född och var dog han och Eva Kristina?
 
Eftersom jag ännu inte hunnit lära mig riktigt hur jag får tillgång till och hittar i kyrkböckerna skulle jag bli glad om någon kunde hjälpa mig med att bekräfta den information jag redan har.
 
Mvh
Therese