NULL Skriv ut sidan - Brattén

Anbytarforum

Titel: Brattén
Skrivet av: Joanna Wedin skrivet 2007-01-10, 21:26
Hej, Jag har en del forskning på Rik-Olas släkt då min egen släkt härstammar därifrån. Nu har jag inte kunnat verifiera alla datum och uppgifter - allt är baserat på släktforskning min morfar lämnade efter sig.  I mina uppgifter står det att Maria och Otto Ludvig Bratten som var kommissionslantmätare eller Bergskogs ingeniör (två uppgifter här). Familjen flyttade 1841 till Heljeby (Rik-Ola  släkt ägde både Gylleby och Heljeby). Jag har också uppgift på att de flyttade 1861 till Mo socken.  I mina uppgifter står det att de hade 3 barn. De två som Elisabet listat men också en till dotter som ska ha hetat Anna född 12/1 1855.  Anna ska ha gift sig med Kyrkoherden Oscar Ludvig Heintz, *1840 och de ska ha fått 4 barn men jag har bara namnen på två: Theodor och Carl.  Jag har även lite fler uppgifter, men inte mycket, på barnen till Emma och Carl. Bla har jag funnit Carl och Gustaf Cervin på en loggbok i Ellis Island i New York, dvs de utvandrade. Även Harry Bratten lär ha utvandrat till Hollywood står det i mina uppgifter. Men det har jag inte hittat något bevis på.