NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-01-09

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-01-09
Skrivet av: Calle Lindström skrivet 2003-12-21, 19:15
Hejsan Sisela, Visst kan man bli förvirrad av de olika uppgifter som man kan finna på nätet. Just detta understryker behovet av en källkritisk hållning - kolla upp källorna. Nu vill jag understryka att bakom hemsidan Gränsbygden i Södra Sverige finns inte som huvudansvig Inga Isaksson. Inga, som jag personligen känner, är en duktig och källkritisk forskare. Gränsbygdens utgivare, vilket inte är Inga,  är dock ansvarig för de uppgifter som finns - beklagansvärt finns det en den felaktigheter i hemsidans uppgifter.
 
Åter vill jag rekommendera att i detta fall dels söker de uppgifter som finns i Herdaminne samt i Smolandi Upsalienses, samt olika kompletteringar som finns, inte minst i Släkt och Hävd. Här finns källhänvisningar vilka går att kontrollera.
Har du andra funderingar runt släkten Baaz så står jag till förfogande.
Sedan behöver du inte på något sätt be om ursäkt - alla har vi samma ambition att försöka finna våra anor och ta hjälp av andra. Det är inte alltid möjligt att ha koll på allt. Kul att du funnit din släktkoppling, vilket gör oss släkt på något långväga sätt.
 
Med bästa hälsningar,
Calle L