NULL Skriv ut sidan - Drugge / Drougge

Anbytarforum

Titel: Drugge / Drougge
Skrivet av: Lars Drugge skrivet 2010-07-30, 22:19
Finns det ngn som har Nils Joelssons släktutredningar på olika personer inom Drugge-släkten och som skulle vara villig att dela med den med mig?
Här ett exempel som finns på webben för att visa vad jag menar:
http://www.druggefamily.com/files/Werner_Swedish_080806.pdf
 
Jag har förstått att han gjorde ett antal sådana och jag tycker de är intressanta att läsa och det går ofta också att hitta olika detaljer för sin egen släkt.
 
Jag skulle också vara intresserad av att få ta del av andra utredningar som Nils Joelsson gjorde. Jag tror mig veta att det finns bl.a.
 
- Släkten Drugge/Drougge, smeder vid bruken i Lassåna, Gårdsjö, Dömle, Gravendal, Söderfors och
Melderstein. (Durban 1979-12-01)
 
- Fyra generationer i släkten Drugge (Petter Pettersson Drugge, sergeanten Olof Soderho1ts/Drugge, furiren
Olof Basilius Drugge, bröderna Gustav Basilius och Johan Jakob Drugge). (Durban 1979-12-09)
 
- Tio generationer av släkten Drugge (Några av förfäderna till ingenjör Nils Folke Drugge). (Durban 1980-02-03).
 
- Hammarsmeden Johan Lovisson Drugge Durban 1981: “Tillägg: Släkten Drugge/Drougge, Durban 1981.
 
Så om ngn sitter på dessa dokument (eller andra) skulle jag vara mycket tacksam att få ta del av dem.
 
mvh Lars