NULL Skriv ut sidan - Brun

Anbytarforum

Titel: Brun
Skrivet av: Carina Widell skrivet 2008-09-19, 17:45
Kan Hindric Emmertz och Lychovia ha flyttat till Växjö? Bara en tanke då Erik Brun och Magdalena vigdes i Växjö. De gifte sig ju oftast i kvinnans hemförsamling, även om det fanns undantag. Och Hindrich Emmertz med tvillingarna kan ju vara Magdalenas far.
 
Vidare så hittade jag att Erik Brun och Magdalena Emmertz hade en dotter som dog 1 år gammal 1752-09-20 av koppor. ( Döda i Tving socken del 1 1712-1755 ). När jag söker efter en dotter 1751 så hittar jag ingen dotter som föddes då till dom, utan då föddes ju sonen Samuel. Kollade detta med dotterns död 1752 i Tvings kyrkbok och det verkar som om det står dotter. Sätter ut bilden här under. Dödsnotisen är inringad men det är svårt att urskilja vad det står. Vi har nytt program på datorn och jag kan inte beskära bilderna och klippa ut dom. Mitt gamla program var mycket bättre men det finns tyvärr inte kvar.
 
Hoppas ni kan läsa. Det är den understa raden i det inringade. Kan det vara en felskrivning av prästen, så han på något sätt har blandat ihop son och dotter ?
 
(https://forum.rotter.se/discus/messages/576/186156.jpg)