NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-03-08

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-03-08
Skrivet av: Pernilla Bollman skrivet 2003-03-05, 21:28
Tyvärr har jag inte noterat de Kåhre jag har sett, bara i förbifarten lagt märke till namnet. Jag vet också att jag har sett namnet Hans de Rees i Gladhammar, men kan inte hitta några anteckningar om det. Jag har en känsla av att det var i hfl, så det måste vara en generation senare.
När det gäller Erik De Rees har jag också läst någonstans att han var gift med Maria Lindbohm. Vet ej vem han var son till. Kanske han var bror till Catharina Hansdotter?  
Här är de anteckningar jag kan finna just nu ang. dopvittnen i Gladhammar/Västrum (det är inte alla):
Erik De Rees fr Västervik: oktober 1709 i Kilmare, Johans och Elins barn (C:2 s.70).  
Jungfru Catharina De Rees samt Johan De Rees fr Västervik för Johans och Elins barn i Kilmare, oktober 1712 (C:2 s.86).  
Handelsman Reinhold Apierius och Madame Catharina Hansd De Rees fr Västervik för Olofs och Kerstins barn i Rösundet, Västrum, mars 1717 (C:2 s.113).
Johan Dickman (som ju har med Bauman och De Rees att göra) för Matthias Ekelins och Helenas barn i Hörtingerum juli 1709 (C:2 s.70).
Jag ska leta vidare!
Mvh Pernilla