NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-08-20
Skrivet av: Sven-Olle Olsson skrivet 2001-10-02, 17:38
Bästa Peter, Ann-Marie, Ylva samt Lillive, Herbert, Rut och Ingegärd,
 
Denna diskussion har utvecklats till en mycket fin och givande diskussion och jag gratulerar Peter till en mycket intressant och trolig teori. Finns det förresten någon information om faddrar vid dop, som skulle kunna bekräfta teorin eller något arvsskifte? Var kanman finna mer om Paysen samt om von der Wettering i Flensborg? När och av vem trycktes boken Middelalderfamilier i Flensborg?
Peter Du anger Nils asmussen som far till Henrik. På något ställe har jag sett uppgiften Nicolai Nicolau. Denna sistnämnda uppgift stämmer alltså inte?
Har vi någon mer information om Henrik Nissenius morbröder Thomas och Birger von der Wettering samt om Henriks bror Asmus?
Jag har hittat en del von der Wettering i dagens Tyskland. Finns det någon skriven genealogi om dem?
Martinssons och Gunnarssons material på biblioteket i Olofström är det mycket omfattande eller skulle det gå att kopiera? Vad känner Ni till om mer publicerat material om Nissenius och hans ättlingar? Nissenius själv är beskriven i åtskilliga verk om Skånska krigen t ex Rönndahl och Fabricius.
Jag skulle vara mycket tacksam om jag fick ta del av material, som beskriver Nissenius ättlingar, stamträd, från Er.Är Ni intresserade, kan jag skicka Er utdrag ur mina citat om Henrik Nissenius. I dessa fall är det nog bäst att vi gör detta via direktmail och inte via Anbytarforum.
Henrik Nissenius frus släkt von Rumohr verkar också mycket intressant.
 
Hjärtliga hälsningar
Sven-Olle Olsson
gryphon.hb@swipnet.se