NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2001-12-15

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2001-12-15
Skrivet av: Mats Högberg skrivet 2001-02-02, 17:19
Hej,
Ovanstående verkar bara var ett led i Sveriges administrativa misär.
 
Försökte själv få tillgång till en så enkel sak som telefonkatalogen via internet, d.v.s. de vita sidorna som man i andra länder fritt söker i.
 
Svaret från Telia blev, näe, det går ju inte eftersom de endast kan nås genom våra s.k. Mina Sidor som i sin tur kräver att man bor i Sverige, eller att man har en telefon i Sverge. När jag meddelar Telia att jag, även om jag är bosatt utomlands, faktiskt har en telefon på mitt sommarställe i Sverige, svarar de att det tyvärr inte räcker eftersom man dessutom måste vara skriven på den platsen för att bli medlem i de s.k. Mina Sidor på Telias internet-sajt.
 
På min fråga hur jag då kan söka på telefonnummer och addresser fick jag svaret att jag kanske kan skriva mig där eller också går det ju bra att ringa till nummerupplysningens utlandsnummer. Dessutom kan jag köpa en CD-skiva med alla nummer i Sverige, alltså som numren löd just vid det  tillfället som CD?n skapades, d.v.s. redan efter ca. 1 år felaktig i ca. 30% av fallen (enligt Telia själva som argument för att varje år köpa en ny CD).
 
Jag föreslog då att Telia skulle byta namn på deras s.k. Mina Sidor till något av följande förslag
 
- Andras Sidor
- De Priviligerades Sidor
- Sidorna Som Vi Bestämmer Vem Som Ska Få Se
 
Har ej kollat men förmodar att de inte nappade på min rekomendation.
 
Detsamma gäller förmodligen Anno 1890. Tacksam för alla som försöker påverka men har tyvärr inget hopp om att få tillgång till de län jag själv är intresserad av.
 
Mvh - Mats Högberg, Bryssel