NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 17 november, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 17 november, 2009
Skrivet av: Susanne Pettersson skrivet 2009-11-16, 19:26
Om man ska se hemsidorna som rent akademiska forsknigssidor så skall naturligtvis alla källhänvisningar finnas med. Nu är det långt ifrån alla släktforskningssidor som passar in i den kategorin, och kanske inte heller vill det. Många, liksom jag, har det som en hobby men vill ändå delge våra upptäckter med andra släktingar och släktforskare. Det betyder inte att det saknas källor, bara att dom kanske inte är angivna på hemsidan. När jag började släktforska för 10 år sedan antecknade jag bara källorna för hand på ansedlarna, sedan som notering i programmet och nu som bilder av källan. Om jag skulle vänta med att publicera tills jag har hunnit mata in alla källor i programmet på de första årens källor skulle det aldrig bli någon hemsida och jag skulle ha gått miste om de kontakter jag har fått från släktingar i USA som sökt sina svenska rötter. Vilka jag nu har fått en fantastisk kontakt med. För att inte tala om de svenska släktingar som kontakten har brutits med för någon generation sedan som vi nu har lyckats återuppta tack vare hemsidan.
 
Naturligtvis ska man göra en notis om man har någon speciell att tacka  
 
MVH
Susanne Pettersson