NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-06-24

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-06-24
Skrivet av: Jan-Christer Strahlert skrivet 2002-06-20, 10:12
Något är skumt!
Fredrik Forsell Genline säger både i mail och telefon (se tidigare inlägg), att medgivande/tillstånd inhämtats från förbundsordförande Ted Rosvall. Dock säger Ted ovan att så inte är inte fallet. Vad är sant ???  Min uppfattning är att varje seriöst företag som vill behålla sina kunder och även får nya, förankrar sina inhämtningar av adresser på resp organisations hemsida eller motsvarande via resp förening, styrelse eller motsvarande. Annars blir nog företaget betraktat som PIRAT. Sedan kommer vi till hur de införskaffat adresserna. Ted Rosvall vidhåller att Genline själva gått in på Rötterkatalogen och plockat   ut adresserna. Ja visst kan man göra detta när det gäller några enstaka adresser. Nu är det frågan om en annonskampanj. Det finns drygt 800 personer i Rötterkatalogen. Med de handgrepp som krävs tar det ung 3-5 min att plocka fram resp adress och lägga in i egen lista. 3min/adressen = 40 timmars tid. 5min/adressen = 68 timmars tid. Jag ställer mig tveksam till att Genline har har gått till väga så. Hur har det egentligen gått till? Ett rakt och ÄRLIGT svar önskas. Inget företag idag, sitter och lägger ned en arbetsveckas tid, när det finns möjlighet till datorprg, listor samt filer.
Ted: Reklam med ShF ger inte resp företag tillgång till mottagarens adress , som det gjorde i detta fallet.  
Mvh
Jan-Christer