NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-06-24

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-06-24
Skrivet av: Staffan Bengtsson skrivet 2002-06-19, 23:47
Man kan ha olika åsikter i principfrågan huruvida det är lämpligt eller inte att ett företag använder sig av tillgängliga mailadresser för sin reklam. Jag tycker själv inte att det är särskilt trevligt att bli uppringd i hemmet av banker, fondförvaltare m.m. så gott som varje vecka bara för att jag står i telefonkatalogen. För att inte tala om all reklam som kommer i brevlådan, även adreserad sådan, eftersom SPAR och andra register lämar ut adressuppgifter eftersom dessa är offentliga. Men har man inte valt att ha hemligt telefonnummer eller har skyddad identitet är det något man får leva med.
 
En förmildrande omständighet i just detta fall är väl ändå att alla vi släktforskare rimligen önskar att Genline skall få tillräckligt kassaflöde för att kunna genomföra sitt projekt. Jag vet inte hur deras balansräkning ser ut men antar att de ändå är i behov av att marknadsföra sig för att kunna fullfölja sitt projekt. Detta borde vi vara positiva till gärna hjälpa till med.  
 
Jag är själv kund hos Genline sedan februari och är mycket nöjd med såväl kvalit?ten i deras tjänster som supporten. Jag hoppas innerligt att de kan slutföra sitt projekt och i slutändan också tjäna lite pengar på det, vilket jag har svårt att tro att de gör än så länge.